Het Nederlands Golfmuseum heeft de Boomerbeker in bruikleen gekregen van the R&A World Golf Museum in St. Andrews. Deze tweede wisselbeker van de Open Nederlandse Kampioenschappen voor Golf professionals, de Dutch Open, was een mooie zilveren beker met twee grote oren.
Nadat de Engelsman Aubrey Boomer in de jaren 1924, 1925 en 1926 in navolging van de eveneens Engelse Henry Burrows vóór hem de beker driemaal op rij wist te winnen mocht ook hij de beker houden. Het jaar daarop moest er dus voor de derde keer een nieuwe wisselbeker komen. De door Boomer gewonnen beker kreeg uiteraard de naam Boomerbeker.
De beker verhuisde naar huize Boomer en diens familie schonk hem uiteindelijk aan het British Golf Museum in St. Andrews. Op 4 september 2021 ontving het Nederlands Golfmuseum deze beker in bruikleen voor een periode van drie jaar.