Het is binnenkort weer zover. De Dutch Open wisselbeker, sinds dit jaar weer KLM Open wisselbeker, gaat weer voor even het Nederlands Golfmuseum verlaten.

Want van donderdag 25 mei t/m zondag 28 mei staat zij op het KLM Open 2023 op  Bernardus Golf in Cromvoirt (bij Den Bosch) om op de slotdag uitgereikt te worden aan de winnaar van het golftournooi. Het KLM Open is een van de oudste internationale topsporttoernooien van Nederland.

Nadat Victor Perez vorig jaar het Dutch Open won was er geen plek meer op de wisselbeker. De oplossing was een verhoging van de houten voet, waarop vervolgens een derde ring kon worden geplaatst (zie foto links). Hierdoor is er voor de komende decennia plek genoeg voor de toekomstige winnaars van deze DP World Tour wedstrijd.

De KLM Open wisselbeker werd 11 mei opgehaald uit het golfmuseum door Pieter Bijnen, sponsormanager van de Nederlandse Golf Federatie (NGF). Uiteraard niet nadat hij een rondleiding kreeg door het golfmuseum door secretaris Jacques Schuiling. Voor Pieter was het de eerste keer dat hij het golfmuseum bezocht. Hij had er veel over gehoord, maar was onder de indruk van hetgeen hier gerealiseerd is op golfgebied. Qua golfhistorie herkende hij uiteraard vele golfobjecten welke het golfmuseum in bruikleen heeft van de NGF.

De KLM Open wisselbeker wordt nu ingezet voor enkele promotionele activiteiten en na de prijsuitreiking komt hij weer snel terug in het Nederlands Golfmuseum. Maar welke naam er dan ingegrafeerd is weten we nu nog niet.