Twee jaar geleden kreeg het bestuur van de Stichting Nederlands Golfmuseum de uitnodiging om een lezing te geven op de Koninklijke Industrieele Groote Club in Amsterdam. Door corona kwam het er niet van, maar maandag 22 november 2021 was het dan toch zover.

Helaas kon Ferd, herstellende van een hartoperatie, dit keer niet aanwezig zijn. Vandaar dat voorzitter John Ott samen met secretaris Jacques Schuiling naar het schitterende pand in Amsterdam toog. Gelegen pal aan de Dam, is dit pand in art-deco stijl al meer dan honderd jaar de thuisbasis van de Koninklijke Industrieele Groote Club. De 1.700 leden kunnen lezingen volgen van zo’n 50 verschillende tafels en dit keer had de Golf Tafel een lezing georganiseerd.

Het thema “Golfhistorie en het Nederlands Golfmuseum” werd met verve gepresenteerd aan de 27 aanwezige golfliefhebbers in de fraaie bibliotheek. Ook de meegebrachte historische golfobjecten en de twee korte video’s vormden, tesamen met het enthousiasme van de twee sprekers, de ingredienten van een zeer geslaagde avond. Waarmee het Nederlands Golfmuseum zichzelf goed in de picture zette. Getuige ook de email die een van de aanwezigen de volgende dag stuurde:

Goedemiddag John en Jacques, Ik/wij hebben genoten van jullie interessante lezing en de manier waarop jullie het Golf Museum hebben gepresenteerd en gepromoot. Ik heb zelf nog een aantal “oude“ stokken/clubs in de  garage staan, die wil ik graag schenken aan het golfmuseum.

Voor ons een hele eer om bij de KIGC Amsterdam een lezing te mogen geven. Welke ook nog eens enthousiast ontvangen werd. Josephine Groot, bedankt voor de perfecte organisatie !