Op 23 februari 2022 overhandigde Janelle van der Torren-Gerritsen, bestuurslid van de Rosendaelsche Golfclub, het prachtige Jubileumboek “Van Heide tot Holes” aan voorzitter John Ott van het Nederlands Golfmuseum.

Dit zeer uitgebreide jaarboek geeft een uniek overzicht van het 125-jarig bestaan van de Rosendaelsche Golfclub in Arnhem (1895 – 2020). En krijgt natuurlijk een prominente plek in de jubileumboeken sectie van de bibliotheek van het Nederlands Golfmuseum. Zie ook:

Bibliotheek rubriek 13 – Jubileumboeken Golfclubs – Nederlands golfmuseum

Natuurlijk kreeg Janelle een uitgebreide rondleiding door het golfmuseum en ze was zeker onder de indruk van wat ze zag. Maar speciale aandacht werd besteed aan de speciale tas en stok in de vitrine Del Court van Krimpen. Aalbrecht Del Court van Krimpen was van 1908 tot 1923 de derde voorzitter van de Rosendaelsche Golfclub.

En dat zijn weer van die feiten die je kunt lezen in het gedoneerde jubileumboek.