Na het overlijden eind vorig jaar van Aleid Kemper, regeldeskundige bij (inter)nationale golfwedstrijden en verzamelaar van golfboeken en golfattributen, heeft het Nederlands Golfmuseum een speciaal hoekje ingericht ter nagedachtenis aan Aleid.

Niet alleen het eerder genoemde schilderij van de golfende dame), maar ook haar bureau met diverse, vaak originele golfattributen zijn hier te bewonderen. En uiteraard is ook haar complete boekenkast met golfreglementen toegevoegd aan onze collectie, waardoor een fraai historisch beeld hiervan is ontstaan.

Afgelopen zaterdag was het zover dat haar broer Germ, samen met zijn kinderen, schoonzoon en schoondochter, een bezoek bracht aan het Nederlands Golfmuseum om het eerbetoon aan Aleid te bekijken. Voorzitter John Ott leidde het gezelschap rond in het museum.

Het werd een bijzondere beleving, getuige ook onderstaand bedankje van Germ:

Beste John,

Allemachtig, wat was dat voor ons een mooie gebeurtenis. De kinderen  en ook kun aanhang (schoonzoon, schoondochter) hebben een bijzondere band met hun eigenzinnige en bijzondere tante opgebouwd en we waren allemaal onder de indruk van de warme manier waarop met haar nagedachtenis wordt omgegaan. Los daarvan was het zeer de moeite waard om te kijken naar wat jullie hebben opgebouwd en te genieten van het enthousiasme waarmee je dat voor ons toegankelijk maakte.

Veel dank, en ik hoop dat we in de toekomst nog contact zullen hebben.

Hartelijke groeten,

Germ