Op 17 april 2023 brachten (schoon)dochter en kleindochters (Lies, Eline en Mariette) van Jos en Wim van Dijk een bezoek aan het golfmuseum. Jos van Dijk was meer dan 50 jaar verbonden aan de Doornsche Golfclub, later Utrechtse Golfclub de Pan. Eerst als caddy, daarna als golfprofessional. Ook zijn zoon Wim speelde jarenlang op hoog niveau als amateur.

Het vak van golfprofessional was rond 1910 net zo onbekend als het spel zelf in Nederland. Na de vestiging van de eerste clubs was het de Engelsman John Duncan Dunn die de eerste Nederlandse golfspelers wegwijs maakte in de geheimen van het spel. De eerste golfprofessionals in Nederland kwamen danook uit Engeland. Uit de gelederen van de caddies, eveneens een onbekend fenomeen in Nederland, kwamen daarna de eerste Nederlandse golfprofessionals voort. Als eerste Jacob Oosterveer, al snel gevolgd door zijn broer Dirk Oosterveer, Jos en Wim van Dijk en Jan Blansjaar.

De familie van Dijk toonde zich onder de indruk van het golfmuseum, zowel van de ontvangst als van de collectie, waarbij vele herinneringen bovenkwamen. Herinneringen niet alleen aan Jos, maar ook aan diens zoon Wim, de man van Lies, die geboren was in het clubhuis van de Pan. Ook de in het golfmuseum aanwezige Aleid Kemper-hoek gaf een blije herkenning van een prominent lid van de Utrechtse Golfclub de Pan.

Uiteraard werd de door voorzitter John Ott gegeven rondleiding afgesloten met een lekker stuk Limburgse vlaai !