Een kijkje in het Nederlands Golfmuseum, dat kon toch helemaal niet in de coronatijd? Alle musea waren immers gesloten. En ofschoon ze inmiddels corona-proof weer open mogen, wat betekent dit dan voor een klein knus museum als het golfmuseum?

Het vergt een schier onmogelijke aanpassing om die massa’s bezoekers, die zich in het oude normaal voor de rijk gevulde vitrines verdrongen op 1,5 meter afstand van elkaar te houden. Nee, dat kan echt nog steeds niet!

Maar omdat wij ook in deze tijd drommen belangstellenden, al dan niet golf- geïnfecteerd, toegang willen geven tot Nederlands cultuur-historisch golferfgoed zijn we gestart met een toekomstbestendige oplossing: Het Nederlands Golfmuseum gaat ook digitaal!

We zijn begonnen met de audio-tour, waardoor bezoekers straks met hun eigen smartphone de verhalen over de golfobjecten kunnen beluisteren. Daarnaast zijn we druk bezig de collectie digitaal toegankelijk te maken. En intussen heeft ook onze website een nieuwe uitstraling gekregen om al dat moois op golfgebied snel toegankelijk te maken.

Niet dat u geen fysiek bezoek aan het golfmuseum kunt brengen. Natuurlijk blijft u in ons museum van harte welkom. De audiotour kan daar worden gebruikt als museumgids, zodat u bij alles wat u wilt wat langer kunt stilstaan.
En een combinatie van museumbezoek, een rondje golf en een lekker etentje is het overwegen meer dan waard.

Lees ook het artikel in De Nederlandse Golfkrant over het betreffende onderwerp:

Golfkrant 31. Juni 2020 Golfmuseum gaat digitaal

Of bekijk het resultaat op onze nieuwe website:

www.golfmuseum.nl