Robbie van Erven Dorens, door velen Mister Golf genoemd, is in het voorbije weekend op 83-jarige leeftijd overleden.

Robbie, zelf een excellent golfer – hij werd verscheidene keren Europees- en wereldkampioen bij de amateurs en maakte gedurende de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw deel uit van het Nederlands team – , is van onschatbare waarde voor het Nederlandse golf geweest. Onder zijn vleugels groeide het Dutch Open, nu beter bekend als het KLM Open uit tot een internationaal toptoernooi. Zijn naam is blijvend verbonden aan dit toernooi door de Van Erven Dorens Trofee, die sinds 2005 wordt uitgereikt aan de beste amateur van dit toernooi.

Ook won hij een keer de wisselbeker van hotel de l’Europe, onderdeel van de Trofee van de Alliance Gastronomique.

Zijn naam is ook blijvend verbonden aan het Nederlands Golfmuseum, dat hij in april 2016 feestelijk heeft geopend en wij houden bijzonder goede herinneringen aan onze ontmoetingen met hem in het golfmuseum, tijdens de edities van het KLM Open en op zijn geliefd golfbaantje Golf du Château de Barbet in de Gascogne.

Robbie heeft voor altijd een plek in ons hart en zal ook in ons golfmuseum zijn meer dan verdiende plek krijgen, samen met zijn beroemde REVED golfkar, die hij aan ons heeft geschonken.

Bestuur en medewerkers Nederlands Golfmuseum

Afferden, 15 december 2020

Lees ook het artikel in De Nederlandse Golfkrant over het betreffende onderwerp:

Golfkrant 5. Augustus 2017 Robby van Erven Dorens (Mister Golf)