Nederlands Golfmuseum verwerft  historisch schilderij van onbekende Hollandse meester na tip van Jos Schatorjé, oud-directeur van het Limburgs Museum

Een puntgave paneelschildering van een jonge man met een kolfstok en een bal, gemaakt rond 1630. In die tijd lieten veel welgestelden hun kinderen schilderen. Niet alleen om hun rijkdom te tonen, maar ook vanwege de hoge kindersterfte, Op deze manier  hadden ze een blijvende herinnering aan hen.

Het is een werk vol symboliek. De Kolfstok staat voor een goede opvoeding en de twee rozen staan symbool voor het Hertogdom Gelre, waar Afferden in die tijd deel van uitmaakte. We zijn erg blij dat we dit belangrijke erfgoed voor Nederland hebben kunnen behouden en voor iedereen zichtbaar kunnen maken.