Altijd leuk als de redactie van een golfclub naar het golfmuseum wil komen om een interview af te nemen. En extra leuk als dit de voltallige redactie betreft van het magazine van de op één na oudste golfclub, De Pan. (PS: de Haagsche GC is de oudste golfclub).

Het magazine Panflet komt drie keer per jaar in gedrukte vorm uit voor de leden van de Utrechtse golfclub De Pan. In ieder Panflet wordt aandacht besteedt aan een stukje geschiedenis, veelal gericht op de eigen baan. Maar voor het komende nummer wilde men graag een breder perspectief op de geschiedenis van golf in Nederland beschrijven. En dan zit je bij het Nederlands Golfmuseum natuurlijk goed.

De zes man/vrouw sterke redactie werd ontvangen door bestuursleden Ferd en Jacques en luisterden tijdens de rondleiding geboeid naar de verhalen van Ferd. Waarbij er genoeg herkenningspunten waren voor de leden van De Pan. Zoals de Wall of Fame, het Schildenbord van het Nederlandsch Golf Comité, de jubileumboeken van De Pan 95 jaar en 115 jaar. En wat de denken van de verzameling briefkaarten die oud-De Pan voorzitter Calkoen van Limmen (op diens verzoek) kreeg van de jeugdleden over hun golfactiviteiten tijdens de vakantie. Maar de meeste herkenning ging toch wel uit naar het Aleid Kemper-hoekje in het golfmuseum, het eerbetoon aan de NGF regeldeskundige en lid van golfclub De Pan.

Als je dan na afloop onderstaande positieve tekst in het gastenboek leest, dan weet je dat het voor iedereen een leuke en nuttige middag is geweest !