Romana Oosterbeek-Airoldi is getrouwd met Herman Oosterbeek, wiens droom het was om ooit een eigen golfmuseum op te richten.

Romana vertelt:

” Mijn man was een groot antiek liefhebber en verzamelaar. Door het groeiend golfenthousiasme en de nauwe betrokkenheid bij golf, ontstond bij hem het idee om een golfmuseum op te richten. Herman verzamelde overal waar hij kwam golfobjecten en had al snel een mooie collectie bij elkaar.

Helaas werd hij heel ziek en hij overleed voordat hij zijn droom kon waarmaken. Ik ben daarom ontzettend blij dat er nu toch een echt golfmuseum is en ik heb geen seconde geaarzeld toen de conservator John Ott mij daarvoor benaderde om ook Hermans collectie in het museum onder te brengen.

Zijn collectie is nu te bewonderen op de plaats die Herman in gedachten had, het Nederlands Golfmuseum. Zo voel ik dat Hermans droom alsnog is uitgekomen.”

Lees ook het artikel in Golf.nl over het betreffende onderwerp:

Golf.nl 3. Februari 2017 Herman Oosterbeek