Gelukkig, de Dutch Open wisselbeker is op tijd gearriveerd op golfbaan Bernardus Golf in Cromvoirt. Want anders hadden we de mooie plaatjes van de Dutch Open 2021-winnaar met de beker moeten missen. Tournooi-directeur Daan Slooter nam de wisselbeker in ontvangst van bestuursleden John en Ferd.

Vanwege corona-maatregelen kon het Nederlands Golfmuseum deze editie niet in het sponsordorp aanwezig zijn. Vandaar dat John, Ferd, Maria en Jacques het brengen van de Dutch Open wisselbeker aangrepen om er een dagje uit van te maken. Op de fraaie golfbaan Bernardus Golf is het goed toeven, zeker met een warm zonnetje boven je hoofd. En met maximaal 7.500 toeschouwers is het er zeker niet te druk, zodat je overal dichtbij kunt staan.

Kortom, het tournooi kan straks waardig afgesloten worden, met een winnaar (wie weten we nog niet) die de Dutch Open wisselbeker triomfantelijk vasthoudt. En als zijn naam ingegraveerd is, is de wisselbeker weer gewoon in het Nederlands Golfmuseum te bewonderen. Samen met zijn voorgangers, de Burrows-beker (1915-1923) en de Boomer-beker (1924-1926).