Rombout Jas, zoon van de onlangs op 87-jarige leeftijd overleden Henk Jas, bracht ruim 150 golfboeken en golfspelletjes naar het museum.

Zijn vader was een fanatiek golfspeler die  samen met zijn vrouw veel plezier beleefd had aan het golfspel en alles wat daarbij hoorde.

Zoon Rombout was dan ook blij dat hij getipt werd dat er een golfmuseum bestond dat ook nog eens niet zo ver van Nijmegen gelegen was. Na de uitgebreide rondleiding door John Ott was Rombout nog meer overtuigd dat de golfnalatenschap van zijn vader hier de juiste plek kreeg. Sterker nog, Rombout vond het jammer dat zijn vader zelf het golfmuseum niet meer kon bekijken, want dat had hem vast veel plezier gegeven.

Bibliothecaresse Maria Vrijmoed van het golfmuseum nam de schenking van golfboeken en golfspelletjes met veel enthousiasme in ontvangst.