De Ping putter dankt zijn naam aan het specifieke “ping” geluid dat de putter maakt als een bal geput wordt. Nu heb ik al jarenlang een redelijk nieuwe Ping putter, maar erg overtuigend vond ik het geluid (en daarmee deze stelling) niet.

Totdat Piet Rijkers, na een eerder bezoek aan het golfmuseum, afgelopen week weer terug was om een van de eerste originele Ping putters te doneren aan het golfmuseum.

En als je met deze Ping 1A putter van Karsten M.F.G. Corporation tegen een golfbal tikt, hoor je direct het scherpe onmiskenbare “ping” geluid !!

De Ping putter is dusdanig tentoongesteld dat iedere bezoeker uitgedaagd wordt om zelf het geluid te ervaren. En elke keer weer zie je dan een glimlach op het gezicht van herkenning: “oh ja, inderdaad het ping geluid”.